A Ku kínai írásjele egy olyan tálat ábrázol, amelynek tartalma elférgesedett. Ez a romlást jelenti. A romlás abból adódik, hogy az alsó ősjel szelíd közönye a felső ősjel merev tehetetlenségével párosul, úgyhogy a viszonyok teljes stagnálásba kerültek. Mivel ennek kialakulásában bizonyos vétkesség is fennforog, az állapot utóbbi megszüntetését követeli. Ezért van, hogy a jel értelme nem egyszerűen »a romlás«, hanem »a romlotton való munkálkodás«.
A ROMLOTTON VALÓ MUNKÁLKODÁSNAK magasztos sikere van. Előmozdító ez átkelni a nagy vízen. A kiindulópont előtt három nap, a kiindulópont után három nap.
Ami az emberi hibák következtében romlott meg, azaz emberi munkálkodás révén tehető ismét jóvá. A romlás állapotát ezúttal nem a sors megváltoztathatatlan törvénye idézte elő, mint a PANGÁS esetében, hanem az emberi szabadsággal való visszaélés. Ezért is kecsegtet eredménnyel a jobbítás érdekében végzett munka, mert itt most az összhangban van az idő által kínált lehetőségekkel. Csak az embernek nem szabad visszarettennie a fáradozástól és a veszélyektől — amit a nagy vízen való átkelés jelképez -, hanem energikusan hozzá kell látnia. A sikernek azonban előfeltétele a helyes megfontolás. Ezt fejezi ki az a betoldás, hogy »A kiindulópont előtt három nap, a kiindulópont után három nap.« Először is az embernek ismernie kell a romlást előidéző okokat, hogy meg tudja szüntetni őket: ezért szükséges a körültekintés a kiindulópontot megelőző időszakban. Azután pedig az embernek gondoskodnia kell arról, hogy a dolgok biztosan átkerüljenek az új kerék- vágásba, hogy elkerülhető legyen a visszaesés. Ezért szükséges a körültekintés a kezdetet követő időszakban is. A közöny és a tehetetlenség helyébe, amik a romlást előidézték, eltökéltséget és energikusságot kell állítani, úgyhogy a vég után újrakezdés következhessék.
Lenn a hegy alján fúj a szél: ez a romlás képe. Így a nemes ember felrázza az embereket, és erősíti a szellemüket.
Amikor a szél a hegy alján fúj, akkor visszaverődik a hegyről és megrontja a növényzetet. Ez kihívást jelent a jobbításra. Ugyanígy van ez az alantas közfelfogással és divatokkal is, amelyek megrontják az emberi társadalmat. Ennek elhárításához a nemes embernek meg kell újítania a társadalmat. A módszer ugyanebből a két ősjelből adódik, csupán azok hatását rendezett egymásutániságban kell kifejteni. Először a pangást kell megszüntetni a közvélemény felrázásával (hasonlóan a szél izgató hatásához), majd pedig az emberek jellemét kell erősíteni és megnyugtatni (ahogy a hegy nyugalmat és táplálékot ad mindennek, ami a környezetében él).
Helyrehozni, amit az apa elrontott. Ha van ott egy fiú, az elhunyt atya makulátlan marad. Veszély. Végül üdv.
Itt a romlás a hagyományokhoz való merev ragaszkodás következménye. E romlás azonban még nem fészkelte be magát mélyen, s ezért még könnyen kijavítható. Olyasmi ez, mintha a fiú hozna helyre egy botlást, ami az apjánál becsúszott. Ezáltal az apához nem tapad többé hiba. Az embernek azonban nem szabad elsiklania a veszély felett, s túl könnyen vennie az ügyet. Csak akkor fordul a végén minden jóra, ha az ember tudatában marad a veszélynek, amely minden újítással együttjár.
Helyrehozni, amit az apa elrontott. Lesz majd egy kis bánkódás. Semmi nagyobb hiba.
Olyasvalakiről van szó, aki miközben megpróbálta helyrehozni a múlt hibáit, túlságosan is hevesen járt el. Ennek következtében biztos, hogy itt-ott ki fognak alakulni kisebb súrlódások és árnyékmenetek. Azonban a túl sok energia még mindig jobb, mint a túl kevés. Ezért aztán ha az ember olykor kissé bánkódik is, a komolyabb hibáktól mentes marad.
Eltűrni, amit az apa elrontott. A folytatás megszégyenüléshez vezet.
A vonal azt a helyzetet ábrázolja, amikor valaki gyengeségből nem lép fel a romlással szemben, amely a múltból fakad, s amelynek a jelei most kezdenek megmutatkozni, hanem ehelyett hagyja, hogy menjenek a dolgok a saját pályájukon. Ha ez így folytatódik, megszégyenülés lesz a következménye.
Nem szolgál királyokat és hercegeket. Magasabb célokat tűz ki magának.
Nem minden embernek kötelező belekeverednie a világ ügyes-bajos dolgaiba. Vannak olyanok is, akik belsőleg már annyira messzire fejlődtek, hogy teljes joggal hagyhatják a világot menni a maga útján, anélkül, hogy jobbító szándékkal a politikai életbe keverednének. Ezt azonban nem úgy kell érteni, hogy az ilyen emberek tétlenkedhetnek, vagy pusztán bírálgathatnak. Az ilyen visszahúzódást csak az indokolhatja, ha valaki az emberiség magasabb céljainak a saját személyiségében történő megvalósításáért fáradozik. Mert ha a bölcs távol tartja is magát a napi tülekedéstől, közben múlhatatlan emberi értékeket teremt a jövő számára.